Witaj na Ogólnopolskim Forum Osób Niepełnosprawnych. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować

Zasiłek stały.

Moderatorzy: Lunea, misiu100, Junior Admin

no avatar
User

nUmer

Ranga

Dobry duch

Dobry duch
7

27 lut 2013, 21:05

Imię

Roman

Zasiłek stały.

Postprzez nUmer » 12 lis 2017, 21:17

Cześć,
mam do Was pytanie które tak szczerze mnie tu przywiodło.
Mam znaczny stopień niepełnosprawności a moja mama umiarkowany. Oboje chorujemy również psychicznie.
Ponieważ mama ma już swoje lata i choruje przewlekle na inne choroby, nie jest w stanie wspomagać mnie finansowo.
Studiuję i w tym roku dostanę bodaj 600 zł stypendium. Nadto pobieram 153 złote "od miasta" w związku z niepełnosprawnością.
Problem w tym, że stypendium jest tylko na 9 miesięcy czasu a wypłacane jest dopiero 2 msc od czasu złożenia wniosku, co sprawia, że pieniądze mam tylko 6 msc w roku i nie mam z czego żyć mówiąc dosadnie.
Wie ktoś jak jest obliczany dochód do zasiłku stałego w związku z niepełnosprawnością? - niestety nie mam renty socjalnej bo zachorowałem po 18 roku życia, natomiast nie lecząc się a chorując nie wystąpiłem w ustawowym okresie o rentę z ZUS.

Każda informacja będzie dla mnie pomocna.

---- Dodano 13 listopada 2017, 10:16 ----

Uzyskałem właśnie informację z MOPS, że do dochodu wlicza się zarówno stypendium jak i owe 153, tak więc nieznacznie przekraczam próg dochodowy.
No szkoda - trzeba będzie jeszcze bardziej zacisnąć pasa :(
no avatar
User

Sonka

Ranga

Pisarz

Pisarz
518

3 lis 2010, 15:06

Imię

Sonka

Re: Zasiłek stały.

Postprzez Sonka » 13 lis 2017, 11:36

Czy pobierasz także stypendium specjalne z tytułu niepełnosprawności? Ono jest niezależne od dochodu, podstawą jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, bowiem od niego uzależniona jest wysokość.
Dowiedz się w Biurze Osób Niepełnosprawnych na uczelni jaka pomoc materialna jeszcze może być Ci udzielona.
no avatar
User

nUmer

Ranga

Dobry duch

Dobry duch
7

Imię

Roman

Postprzez nUmer » 13 lis 2017, 20:22