Witamy na Ogólnopolskim Forum Osób Niepełnosprawnych. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 paź 2011, 15:14 
Mile widziany
Mile widziany

Imię: Alex
Byłam na komisji w ZUSie. Jestem osobą niepełnosprawną ruchowo. Mam uszkodzony kręgosłup i nogi, jestem po kilku operacjach i przed założeniem aparatu ilizarowa.
Moja sytuacja jest taka, że nie mogę podjąć żadnej pracy, aby utrzymać się na studiach - mimo to studiuję choć jest ciężko. Ostatnio postanowiłam spróbować zawalczyć z ZUSem o rentę, która mi się w sumie należy bo na chwilę obecną jestem niezdolna do pracy.
Komisję miałam niedawno. To jak zostałam potraktowana po raz kolejny pokazało mi jak traktuje się O.N. w Polsce.

Do gabinetu lekarskiego zaprosiła mnie pani doktor w wieku może 35 lat. Nic z początku nie zdradzało jej `miłego` charakterku. Usiadłam i podałam dokumentację medyczną. Zdziwiło mnie to, że pani doktor nie potrafiła z wypisów szpitalnych odczytać kiedy była hospitalizacja i z jakiego powodu... Przy każdym wypisie musiałam jej to pokazywać (takie rzeczy lekarze chyba powinni wiedzieć?), a że sporo tych wypisów to chwilę to zajęło. Następnie poprosiła mnie żebym trochę `opowiedziała` co tam ze mną jest. Więc opowiadam... Jakie operacje, dlaczego, kiedy i zaczęłam mówić o ilizarowie, który mnie czeka, że w Poznaniu i na jaką nogę i dlaczego... Nagle pani podnosi wzrok znad komputera i pyta:

L-A jakieś plany leczenia na przyszłość?
J-Em... No tak, będę miała zakładanego ilizarowa...
L-Na nogę?
J-... No tak...
L-A gdzie?
J-No w Poznaniu, mówiłam o tym minutę temu...
L-Taa...